Friday, October 22, 2010

aku nak bebas.. boleh bagi 1??

wahai sekalian muslimah yang bertudung.. adekah benak anda2 pernah diterjah dengan pemikiran nakal "BEBAS KE BILE AKU BERTUDUNG NI??" ok2 jangan nak gaduh2 kat sini nak setel kite jumpa kat luar.. amacam ada berani?? *kerek tiba2*

secara jujur aku memang banyak kali terpikir benda2 macam ni.. "panas la.. ingat ni london ke hape nak pakai tudung ni?? ni malaysia ok,, panas ok!!" ade lagi yang nakal2.. "menyiksa kowt pakai tudung ni" so aku memang tak kan marah kat korang2 yang pernah terfikir cam aku ni.. lagi2 untuk kawan2,, teman2,, adik2,, kakak2 yang rasa dipaksa n terpaksa memakai tudung ni.. aku pown sebenarnya at first rasa dipaksa oleh mak hencik ibu.. yela dulu aku ni kirenye sekolah agama.. kalau2 terserempak dengan mualim2 berpetak jugak lah muka abah ibu kena perli.. ok itu cerita lama..

aku nak bebas.. bebas dari bebel ibu yang panjang macam khutbah jumaat.. aku nak bebas .. bebas dari pandangan abah yang tajam menusuk menikam.. aku nak bebas.. bebas bergaya tayang rambut bagai..


tapi makin lama aku dapat rasa bebas tu dari apa yang aku pakai sekarang ni.. lebih bebas dari dulu yang dok tayang semua benda.. kebebasan saya adalah hijab saya.. sayang bila ada mulut2 gampang tanya macam2      " aku tak penah nampak dia ni bukak tudung.. bukak la sekali" "ko ni ade rambut ke tak ni?? nape syek nak pakai tudung je ni? tunjuk baik lah skung??" kalau soalan ghope ni di tanye oleh budak darjah 2 aku paham.. kalau yang tanye ni da taraf boleh jadi bapak orang patut kah dia dilempang?? ok kasi up lagi.. terajang ??

erm.. cukup lah.. biarkan zaman gelap gelita aku duduk diam2 dalam kotak berkunci.. harapan : jangan lah dia keluar lagi.. YA ALLAH tetapkan lah hati aku

p/s : terima kasih kawan yang terima apa adanya aku walau pangkal ceritanya jijik dan jelik

No comments: