Monday, December 20, 2010

day 5 - How important you think education is?

assalamualaikum :)

nak habaq sikit la..ini ha cerita tajuk hok kat ateh nu,, ok aku tau aku fail da bahase penang ni.. sebabnye aku tak penah nak belaja bahase ni time mudemude dulu.. tapi tak kesah ahh .. aku seorang anak selango yang bangge kan.. so proud to speak selango .. merepek sangat jaoh tu

how important you think education is?

very the important you (abaikan kan bahasa sakai saya,, and aku tengah cerita pasal formal education.. len kali jangan suke menyampok :D) .. kalau tak,, tak de nye la aku sanggop tuka2 sekolah.. mula2 kenal sekolah tadika .. first aku masuk tadika aku kena buli wehh,, time tu belom jadi otai lagi.. masih budak2 pandai,, turut kate cikgu,, hingus hijau masih meleleh,, ah abaikan yang itu.. then next year nye aku tuka tadika lain.. kat sini la aku berjinak jinak jadi otai kecik hehe.. mane tak nye , kalau aku suroh diorang jangan kawan si polan tu habis semua turut kan je .. sampai kan 1 tahap ni budak2 tanye kat aku dia ni boleh jadi kawan ke tak (?) HAHA maniss nye zaman itu

ini je yg jumpe kat hencek google :(

aku tinggal kan zaman tu .. pegi pulak zaman sekolah rendah.. sekolah pertama aku SRI AL FARABI KLANG .. sangat jaoh dari rumah tapi demi pelajaran aku sanggop *mate bersinar sinar*
alhamdulillah aku ikot kan rase hati yang pade mule nye ibu dah dafta masuk sekolah sekular kebangsaan tapi aku nak jugak ikot kakak aku sekolah jaoh2 .. banyak aku belajar kat sini .. most bab2 agama.. yelah kan time2 mcm ni la budak2 dok serap semua benda .. sampai sekarang aku rase masalah sosial punca dari pendidikan awal.. tu pendapat aku je .. pendapat korang lantak la sane kan .. ha,, perkara paling aku tak boleh lupa aku belajar jadi hafizah dekat sekolah ni :) tengs ustaz ustazah..aku tak malu pun aku tak tahu nyanyi lagu twinkle2 little star ,, aku tak rase malu sikit pun aku tak tahu nyanyi lagu ba ba black sheep .. sebab aku belajar sumthing yang lagi bermakne kat sini

nota sendiri : bile da ade anak nanti "mama hanta syg kat sekolah macam ni ye.. sejuk perut mama mengandung" hehe (ade hati)

ilmu suloh hidup tu .. jgn mahen mahen 


*sekolah ku yang indah .. kami bangga sentiasa
wawasan negara .. asas utama
SKRP terchenta* lagu sekolah la .. jgn la teruja sangat :)

sekolah kedua aku .. hal ni jadi sebab abah ibu da penat dok hanta ambek aku pegi sekolah jaoh2 .. sedih je muka aku time tu.. kat sekolah ni aku rase paling pelik sebab aku susah sangat nak belajar tapi boleh pulak score.. even tak selalu jadi best student (tak penah pun sebena nye) tibe2 je aku dapat result gempak gile time UPSR ..zaman ni lagi manis dari gule batu .. ni mungkin sebab sorang cikgu tu.. siyes aku rase dia ade magic.. dia aja aku sekali je pown tapi boleh buat aku rilek2 tak yah study .. cekgu **** saya salute anda :)

haiyohh panjang lagi la,, so entry day 5 ni akan besambung ye .. terima kasihh :))

No comments: